Sunday 16 August 2009

KAWAN KITA FARID

Askm semua,...
... ni gambo terbaru kawan kita Farid Leman,... sabtu lepas aku pegi tangkap dia kat rumah, bawa dia minum kopi pekat, so aku pun tangap gambo dia, heeee....
... tahniah le dapat anak ke-3, anak lelaki, anak dia pompuan, lelaki,lelaki...
...apa-apa hal pun aku memang banga ngan dia kerana telah berjaya sampai ke tahap sekarang sebagai pengarah syarikat kontraktor kelas "A" (ISEDECO BINA SDN BHD). Aku banyak belajar ngan dia tentang dunia kontraktor, tapi dunia consultant dia kena belajar ngan aku haaaa....sekarang ni dia tengah bertungkus-lumus mendapatkan P.E, sabar bro, kuatkan semangat.... tapi pengalaman yg tak dapat aku lupakan ngan dia ialah nak ngabiskan subject math masa sambung ijazah space utm terpaksa pegi KL tiap ujung minggu, kelas pulak kat kampus UM. akhirnya saya dan dia lulus juga walaupun terpaksa mengulang 3x,... Siapa terer main golf boleh ajak dia heeee...
Maaf sahabat klu tersalah tulis....

Oleh: penulis upahan : mohdizzatsalo

26 comments:

  1. Welkem-welkem En Farid. Wah dah jadi taukeh busat la ni ya nko. Nama company cam buat decoration aja ke everything under the sun ?

    ReplyDelete
  2. Tahniah la.. tapi kalo tengok rupa paras macam tak sesuai je jadi tokey.. ha ha.. jgn mara..
    Tingat kat hasben saye.. dia tak berkenan tol dengan penyanyi indon The Lima.. ntah yg menang dulu..program ape pun tak ingat la. Dia kate macam tukang kayu and tukang besi dia.. he he..
    Tapi En Farid kite.... latakle orang kate apepun kan.. yang penting.. Aku tokey bukan kuli.. Bukan macam org yg menulis ni ha masih makan gaji.. 1/10 jer dari punca rezeki. Tapi aku wat sket2 keje part time.. tambah 9/10.. fullmark la aku dapat 10/10.
    Tapi Farid ko bagi orang makan gaji.. ntah 100/10 kot.. ha ha kire sendiri la.
    Ijat ko tak yah kire..nanti kena repeat banyak kali .. payah..

    ReplyDelete
  3. ADUSSS BETUL KE MAT TU DAH JADIK TOKEY?

    ReplyDelete
  4. Farid - nko jgn kecik hati ngan komen Zu kat atas tu . Mulut (tulisan) dia ni memang tak de bayor insurance.. huahua.

    ReplyDelete
  5. ehhh bayor ape insurans.. life insurans mesti la cover d whole body.. aku tak berniat.. saje jer menceriakan keadaan.. aku dah mintak maap kan.. maapkan kami.. te te ne net.. maapkan kami.. mintak ampun yer En Parid.
    Wan.. a esok2 aku letak gambo ko yg mase rock dulu..siap ko..

    ReplyDelete
  6. Tahniah...buat en farid..lama dah tak jumpa..

    ReplyDelete
  7. Alah Zu..jgn lah gitu, akukan nak berubah jadi cam Ustaz Akhil Hayy tu :)
    p.s : Pn Ros cukup marah kalu dengar nama dia & W tu.. miahaha.

    Haryazi ni pompuan ke laki ya (sorry tak hingat) ?

    ReplyDelete
  8. Syabas le Farid ko dah jadi kontraktor bosar skg!
    Pak we aku kat umah tu pun kontraktor le jgk tapi cuma kontr.kocik je...tak bosar2! Yg makin bosar perutnye aje!HEEE...ape taknye,asyik jumpo org mengopi/mengeteh je kejenye! Bab tu le jadi gitu...Uhuk!uhuk!

    ReplyDelete
  9. redzuan..
    Tak marah ehhh. Cube ko sebut 100x ..nak jadi cam sape.. apeee.. Ustaz Akil ye. Ada sebab untuk wife ko marah... he he.

    Ada yg baik ko bleh ikut..mcm jadi pendakwah. Aku tabik, dia tak cite keburukan isteri dia.. tapi tak kena bile dia tak ngaku apa yg dibuat.. tiba2 kawin plak... Somehow..somehwere..ada yg tak kena.

    Untuk wife dia pun, ada silap gak.. dia tak sepatutnya membuka aib suami dia di media.. mesti Pn Ros marah aku.. Tapi tu la kenyataan, selagi suami tak menghalang isteri tu untuk melakukan perintah agama, isteri tu wajib untuk taat and menjaga maruah suami dia.

    Aku nak share.. dulu aku penah baca mastika. Suami pompuan ni penagih.. tau balik jer mintak duit kat istri. Tapi istri dia tetap taat. One day, dia mintak duit, istri cakap takde..then suami trus tikam bertalu2 ngan pisau and lari. Isteri dia mati.. but Subhanallah.. semua tempat tikaman takde luka.. hanya baju jer yg koyak. Bile tanya anak dia, anak dia cakap mak tak penah cite buruk tentang ayah, apa orang cakap sume mak tak ambik kisah.. and sebelum tido tiap2 malam, mak akan baca yasin.. Suami dia yg bunuh tu pun tak caye dgn ape yg dia tgk.. Tu la nilai taat istri tu..

    Pn Ros, Jijah, Anis, Mimi dll.. mampukah kite jadi seperti istri tu.. baru dgr cite ustaz Akil ni pun dah geramm.. he he sy pun. Bukan ape, bile dapat kawin.. hamboihhh. Statement dia yg sy tak leh terima.. "Tuhan mencampakkan rasa kasih sayang ke dalam hati setiap manusia.. & menjadi tggjawab saya utk membimbing waheeda"... Ewahh ewah.. mane peginye rase kasih sayang pada bekas istri dan anak2 yang ada tu.. Takpela.. mudah2an jodoh dia ngan waheeda berpanjangan & tak abai tggjawab pada anak2 yg ada. Aminn

    ReplyDelete
  10. Maap la, aku kalo komen mesti panjang. Bukan ape.. harap ada pengisian yang boleh dikongsi. Kadang, bile sentuh sket hal agama.. org rasa ketinggalan, kolot, tak moden. ortodoks, tak kisahla...
    Saya hanya nak berkongsi... rase tak sesuai tak payah baca, kalo tak betul.. tolong perbetulkan. Kalo tak cukup, tolong tambah..

    Saya nak kutip pencen kubur..mudah2an sharing d info ni dapat membantu saya kat sane esok..amin..

    ReplyDelete
  11. akil hai akan menikmati kehidupan berumahtangga ngan anak dara bernama waheda, isteri dia juga mungkin akan mencari laki lain yang lebih kacak daripada akil hai,...yang pasti menjadi mangsa anak2 yang akan terputus kasih sayang dengan ibu dan ayah, walaupun mereka dapat berjumpa sesekali tapi tidak sama ketika ibu dan bapa mereka masih bersama....mereka dipisahkan dari kasih sayang ibubapa mereka ketika mereka memerlukan, bukan kerana peperangan seperti anak2 palestin, tetapi kerana kegagalan siayah manahan hawa nafsu melihat kecantikan wanita. utk membimbing waheda bukan alasan, kerana waheda dah boleh jalan sendiri, klu itu le alasan kenapa tak cari wanita muaalaf yg baru memeluk Islam (ramai mereka ini terumbang-ambing dibuang keluarga kerana memeluk Islam).. cakap je le terus terang spt berikut "aku tak tahan melihat kecantikan waheda",..kerana nikmat dunia yang hanya dinikmati beberapa minit.....kita lupa tangunjawap kepada anak2,. akil hai mungkin tidak pernah merasa terpisah kasih sayang ibu bapa ketika memerlukan. bagi saya pengalaman terpisah kasih sayang ibubapa diambil sebagai anak angkat sukar dinyatakan dengan kata-kata. walau sebaikmanapun orang lain yang membesarkan kita tidak sama dengan ibubapa yang melahirkan kita.... dulu aku cukup meminati akil hai dan waheda,... sekarang aku menyampah betul.....

    ReplyDelete
  12. Aku ada contact number Maizawati (Bekas isteri Akhil Hayy) sapa nak???? ha ha ha....

    Farid tu senyum panjang.... orang baru dapat baby lagi kannnn..... Selamat Berpuasa Farid. Kitorang Sabtu ni mula..... Hua hua hua ha ha ha...

    ReplyDelete
  13. Izzat- sayapun menyampah ngan akil hai tu tau!Kata ustaz tapi penampilan cam glamour gitu. Rambut plak teknik rebonding lagi!Saya yg pompuan nie pun x buat rambut gitu(Jeolous). Si Waheeda plak ckp pusing2. Akil tu kawin ngan Waheeda sbb dia nak rasa kawin ngan anak dara! Bekas bini dia dulukan janda... Alamak dah kes mengumpat nie! Cam na nak minta maaf nie?

    ReplyDelete
  14. Aik... napa aku punya komen tak di tak kuar yek... hmmm

    Cian mereka berdua jadi umpatan kita ya. Silap betul aku start cerita Akil Hayy ni. O.Klah Zu aku cari Ust lain sbg model... hmmm Ust Izzat Hayy boleh kan :) (mesti Zu komen pjg punya nanti ni...heh-heh).

    Thread ni cerita pasai En Farid kitakan, mana tuan punya diri menyepi ni (percubaan lari topik namanya ni) :)

    ReplyDelete
  15. Rosmadi - nanti nko sms kat aku nombornya ya :)

    ReplyDelete
  16. Wan.. takpela.. dah tak payah cite pasal orang dah. Hidup kite ngan pasangan kite kehadapan, kite tak tahu lagi macam mane tersurat & tersiratnye.
    Lagipun, bile kite bercakap tanpa bukti sohih.. dah jadi fitnah.. dosa fitnah lebih teruk dari zina.. Ustad Akil & Waheeda dah kawin.. dia pun takde dosa zina.. tak masal kita plak collect dosa yg lebih teruk dari zina..
    Wallahua'lam..

    ReplyDelete
  17. Aiii.. Ust Ijjat tak de respon pun :)

    Zu - I'v no further comment (aii cam Penyemak Bebas nak meluluskan design aja bunyinya). Cerita pasai keburukan org ni mmg menyeronokkan. Kekadang bila tak de modal nak dibualkan ini lah yg paling senang nak keluar. Setengah org jadi teruja bab-bab ngumpat ni. Bila kita cerita keburukan org lain atau merendah-rendahkan org lain,kita akan rasa diri kita hebat, gah dan jauh dari keburukan tersebut.. ni Phsycology sebenarnya. Cuba perhatikan betul-betul bila org jenis begini bercerita dan fikirkan apa motif sebenar dia bercerita...

    BTW, En Farid kita bila nak bukak cerita pasal alam Kontraktor.

    ReplyDelete
  18. Sangka baik! Cari kebaikan orang lain untuk dihebohkan. Cari keburukan sendiri untuk dperbaiki. Amaaaaan dunia. Fikir-fikirkan dan selamat beramal!

    Jangan cerita pasal kekurangan tapi cerita pasal company kontraktor kelas A yang dia jadi pengarah tu!!!

    ReplyDelete
  19. HAI,baru naik bertugas... bukannya tokey tapi syarikat kerajaan la.mkn gaji cam korang gak

    ReplyDelete
  20. en farid tokeh..ya...hahah tahniah baru jumpa ini blog selepas terjumpa dgn rudaini masa terawih....

    ReplyDelete
  21. aisyeee faris dah tokeyyy besat... congrat... awe

    ReplyDelete
  22. alamak.....makan gajilah .tu state glc punya company lah.aku pencacai aja.

    ReplyDelete
  23. rudaini pernah jadik roomate aku akh...kirim salam dia

    ReplyDelete
  24. baik boss farid nanti aku juma si rudaini aku ckp..tp aku masih tak percaya apa yg ko kata...tuan besar...wali sibuk ke? hahah..kim salam dia...

    ReplyDelete
  25. Errr... farid dgn farid leman ni org yg sama kan ?

    ReplyDelete
  26. orang yang sama la wan...

    ReplyDelete